Postare prezentată

Silabe orfane

Pentru toate morțile pe care le-am ținut strâns în mine și toate iubirile cărora le-am dat drumul aproape îmi sunt diminețile neîmbrățișat...

joi, 17 mai 2018

Am cunoscut o văduvă a unui erou...Paulei Vizireanu

Am cunoscut o văduvă a unui erou,
un erou pierdut în Afganistanul durerii,
o văduvă limpede ca apa unui râu ieșit din matcă,
o femeie care numără pașii din clepsidra dimineților sparte
dinspre casă spre cimitirul eroilor,
dinspre mormânt spre sine,
din sine spre Dumnezeu.
Am cunoscut o văduvă care refuză să îngroape trupul iubirii
și se zidește Ană în trupul bisericii,
Ană în sufletul de ceară,
Ană dăltuind lumina necreată.
Femeia aceasta, cu părul ca mierea, spală tălpile dorului
le șterge zi de zi și o ia de la capăt 
pentru că eroul ei nu moare,
eroii noștri dorm înveliți în culorile primare
noaptea, dincolo de ziduri, când își înalță ruga 
și corul răspunde lin
aproape șoptind versuri liturgice.

Am cunoscut o văduvă și ca ea,
femeile care plâng pentru eroii lor
mamele nemângâiate ale unui singur anotimp
unde Dumnezeu adună cele mai frumoase flori
și le așază tăcut în torța dimineții.


Paulei Vizireanu, soția sublocotentului Adrian Vizireanu, mort în 07 mai 2016, alături de sublocotenent Iulian Dumitrescu, în urma unui incident care a avut loc în apropiere de localitatea Kandahar, Afganistan, pe timpul executării unei misiuni de instruire a poliţiştilor afgani.
Au fost decoraţi cu Ordinul Naţional "Steaua României" în grad de Cavaler, cu însemn de război, pentru militari.
Paula Vizireanu continuă azi în Buzău, în memoria soțului ei, activitățile de recunoaștere ale eroilor români, prin ridicarea de monumente, troițe și alte activități de binefacere. 
Cinste eroilor noștri! Dumnezeu să îi așeze de-a dreapta Sa!










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu