Postare prezentată

Silabe orfane

Pentru toate morțile pe care le-am ținut strâns în mine și toate iubirile cărora le-am dat drumul aproape îmi sunt diminețile neîmbrățișat...

joi, 11 septembrie 2014

Poeți în oglindă (Tudor Cicu - versus - Mihaela Roxana Boboc)




Nu, n-am să intru cu tine, singurătate, în toamnă...
                                                                        Tudor Cicu

Fată frumoasă, tu fată a zărilor... Ţin să ştii!
În singurătatea toamnei
visele îmi sunt ca acele poveri ale iluzionistului
rămas singur pe scena goală.
Tu auzi doar cum toarce înserarea prin aceste cuvinte,
cum cerne tăcerea această strălucire a stelelor
şi tocmai ai surâsul unei flori de cireş
ori mai curând
prinse, laolaltă, într-un buchet cu flori de câmp.

Nu, n-am să intru cu tine, singurătate, în toamnă...
Rămân cu umbra înrămată la fereastră
Ca în fotografia îngălbenită, din copilărie.
Îţi aminteşti ce spuneai?
Hotărât, spuneai, c-am dobândit ceva din această poveste.
Puţin a lipsit să iau urmele lui Greuceanu
ca şoimul ce ar fi strâns tot cerul
în aripile sale,
trimis să-ţi pună la picioare, soarele.

Vezi tu, fată frumoasă, fată a depărtărilor... Nici nu ştii
cum norii negri, rău prevestitori i s-au căţărat mamei
ca iedera pe pereţi.
Dar la fel de hotărât am mai dobândit ceva din poveste...
Ori câmpul alb ca zăpada,
ori norii negri rău-prevestitori
i s-au arătat mamei la naştere
tocmai pe când durerea era mai greu de îndurat!

De aceea, n-am să intru cu tine, fată frumoasă, în toamnă
Aceste amăgiri sunt ca apele închipuite la orizont
Ori ca atunci când 
ursitoarele au pus pe tipsie bolta de deasupra
şi au prezis doar răspântii. O nebunie!
De sta şi mama, în singurătatea ei,
cuprinsă de o aşa întâmplare...
Până când soarele l-a izbit pe tata, drept în faţă...
Şi, mi s-a spus: că s-a răsucit şi a luat-o la fugă
plângând în hohote.
















Nu intru cu tine, singurătate, în toamnă
                                Mihaela Roxana Boboc

Nu intru cu tine, singurătate, în toamnă
nici măcar acum când secundele îmi apasă gândul –
te las la uşă să-ţi ştergi urmele şi să taci
să-ţi simt neputinţa apoi să mă înfrupt din absenţa ta;
ochii tăi îmi sunt santinele
mai adânci decât gura care mă posedă
dezvelindu-mi una câte una temerile,
până când devin lutul din care modelezi fără milă
alte braţe, alte guri...

Nu intru cu tine, singurătate, în toamnă –
anotimpul aceasta mă adapă deşi
sunt mortul care-şi plimbă degetele pe chipul iluziei,
când ceasul a rămas suspendat în mâinile tale;
te aştept să-mi scrii despre viaţă
ca şi când n-aş fi părăsit-o niciodată
şi m-aş fi născut femeie în pântecele iubirii;

şopteşte-mi amăgiri prinse în inelul zilei,
prinde-mi flori în trupul poeziei,
să ne aşezăm durerile una câte una
şi să le zdrobim sub călcâie până când
dragostea va musti sub noi în taninul lui septembrie;

nu, nu intru cu tine, în toamnă…
sunt la marginea lizierei şi nu ştiu dacă trunchiul inimii
mai poate adăposti un suflet,
sau păşunile sălbatice sunt locul unde nu se întâmplă nimic
mai mult decât cuvântul la răspântie, căutându-şi roua
într-o dimineaţă desculţă.                     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu