Postare prezentată

Silabe orfane

Pentru toate morțile pe care le-am ținut strâns în mine și toate iubirile cărora le-am dat drumul aproape îmi sunt diminețile neîmbrățișat...

duminică, 20 aprilie 2014

Taina Învierii

M-am numărat printre aceia care, în număr mare, ca în fiecare an, au fost la slujba de Înviere să ia Lumină și să o ducă în casele lor. Anul acesta, pe o vreme ploioasă, umbrelă lângă umbrelă, ne strângeam unii în alții, să mai îmbunăm puțin cerul. Lumina a venit la miezul nopții, purtată de cei doi preoți ai bisericii în care am călcat prima dată acum 25 de ani. Dar astea sunt alte memorii.
Cântările sparg întunericul odată cu lumina Învierii. Atmosfera se însuflețește, oamenii răspund cu Adevărat a înviat învierii lui Hristos! În fața bisericii cercul de umbrele se lățește diform. Pe trepte oamenii se apără de ploaie și puhoiul de lume din biserică începe să vocifereze, preocupați de cu totul alte aspecte decât Învierea. Unul dintre preoți clatină din cap a nemulțumire, celălalt afișează o resemnare demnă de un om mult prea răbdător.
Treizeci de minute mai târziu, slujba de afară se termină și se intră în biserică pentru cântările Învierii și Sf. Liturghie. Dau să intru cu copilul înăuntru, dar o învălmășeală de nedescris mă ia prin suprindere. Coate și împingeri, oamenii veniți acolo doar pentru a lua Lumina se grăbesc acasă. Au alte treburi de săvârșit și nemulțumirea lor e mare vizavi de oamenii care vor să intre. Ce să caute acolo, în biserică? De ce nu ies toți spre casele lor, acum că Lumina e acolo bine prinsă în lumânările fiecăruia?!
Reușesc să intru cu greu sub ochii critici și dezaprobatori ai celor mirați de îndrăzneala mea de a intra în biserică spre locul meu din cor, alături de copilul meu de nici 6 anișori. Îi las în urmă și-mi găsesc locul lângă oamenii cu care am crescut an după an, pe ai căror copii am văzut născându-se și crescând frumos. E locul meu și slujba abia acum începe. Tropar după tropar, cântare după cântare, simt cum mă adâncesc în taina Învierii.
E trecut de ora 3 dimineața. Sujba s-a încheiat și aprind lumânarea să duc lumina acasă. Mă gândesc la aceia care nu știu că Învierea nu e în lumânarea în care-și poartă lumina, ci în sufletul lor gata să primească taina.
Nu mai plouă. Pământul s-a umplut de Lumină...

20 apr. 2014

Hristos a înviat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu