Postare prezentată

Silabe orfane

Pentru toate morțile pe care le-am ținut strâns în mine și toate iubirile cărora le-am dat drumul aproape îmi sunt diminețile neîmbrățișat...

vineri, 3 februarie 2017

Scrisoare deschisă către buzoieni

Buzău, eu am învățat să strig dragostea în versuri și nu ura, dar acum cuvintele se apără de noi înșine și ne cer socoteală. 

Buzău, eu m-am născut și am crescut aici și am ales să mă întorc la tine pentru că am vrut să fac diferența. 

Orașul meu, te-am apărat de ura celor care nu mai încap în tine, în străzile și trotuarele tale găurite, în canalizările urât mirositoare, în sictirul aleșilor sa te reprezinte, în ineficiența sistemului, în sărăcia fiecărei zile.

Buzău, eu am crezut în tine și am scris despre oamenii tăi frumoși și onești, dar acum te trimit în stradă să îți aperi numele de oraș martir.

Buzău, tu ai un cimitir al eroilor despre care nu vrei să mai știi nimic, ai oameni care s-au sacrificat ca tu să exiști și să ne reprezinți cu onoare și cu cinste în fața României. 

Despre tine se scrie ca ești un oraș amorțit, înroșit în propria obediența față de un sistem care nu te mai reprezintă. Și taci!

Buzău, tu ești plămădit din tinerii aceștia frumoși, pe care ți-e frică să-i vezi crescând și purtând cu demnitate apartenența la acest neam.

Buzău, eu te-am văzut cum crești și nu te-am lăsat să dai înapoi. Sutele vor deveni mii și miile vor aduce demnitatea înapoi pe stema țării, alături de sutele de mii de oameni din străzile țării. 

Buzău, tu ai văzut toate cele întâmplate și ai ales să dai din umeri, spunând că ai lucruri mai importante de făcut și că acesta nu este războiul tău. 

Dar este! În fiecare zi când mergi la școală, la serviciu, sau oriunde la ai tăi, mergi pe drumul spre o Românie a valorilor inversate. Unde hoția este la rang de cinste și invers!

În câteva zile nu va mai fi o Românie. Va fi o caricatură ieftină a unui partid care a supt de la sânul tău valoarea, inteligența, puterea, bunul simț, credința și te-a lăsat flămând și gol în fața tuturor. 

Tu, cel care spui că nu este lupta ta, că până la urmă tot ei decid cu sau fără tine, află că tu faci diferența! 

E orașul tău, e țara ta, e realitatea în care trăiești. Tu ești Buzău și Buzăul ești tu! Cel care te zbați în propriile gânduri și probleme și porți oboseala zilelor permanent pe față. Tu, care ai încetat să crezi, ai obosit să speri și trăiești de pe azi pe mâine. 


Adu viața cu tine în stradă și ține capul sus! Strigă, plângi, huiduie, fluieră, fă orice te ține demn, dar nu rămâne indiferent! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu