Postare prezentată

Silabe orfane

Pentru toate morțile pe care le-am ținut strâns în mine și toate iubirile cărora le-am dat drumul aproape îmi sunt diminețile neîmbrățișat...

joi, 29 decembrie 2022

În revista Algoritm literar, Călan, Hunedoara, 2022 - revistă sub egida USR

 























Poezia

 

i-am spus lui Dumnezeu

durerea n-o puteam împărți cu nimeni altcineva

dă-mi o păpădie ți-am zis și o transform într-un balon deasupra lumii

să-l întorc acasă

unde inima bate

ca o toacă dogită

de toate aceste versuri pe care le-am aruncat

în lume

și s-au întors ca un bumerang

deasupra cuibului de rândunele

primăvara își urmează cursul

glasul poeților se aude în surdină

ca o muzică fără leac

poate ar trebui să dorm la rădăcina unui nuc

unde trăznetul cade cu precizia unui ceas elvețian

sau să mă las purtată de valul care întreabă

cum puteți plânge

când n-am spus nimic

al meu, Doamne,

nimic.

 

 

Poemul nimănui

 

Cine revendică iubirea

îmi aparține ca un mort viu

pe care nu-l poți lăsa în urmă

și ridici os cu os

amintire cu amintire

bob de tămâie lângă bob de speranță

Să fie lumină!

la căpătâiul vieții stă un înger și hainele lui

sunt precum cerul înaintea furtunii

cine revendică mormântul gol

cine spune iubirii pe nume

cine numără patruzeci de zile

și niciun cuvânt

sunt poeți care și-au găsit muza la celalalt capăt

sunt poeți care nu au găsit nimic

dar încă scriu

renunțarea este o armă cu două tăișuri

și carnea poetului o punte fragilă unde locuiesc îngeri și demoni

nu știi în care lovești și pe care aperi

se face liniște

porumbeii vin la fereastră

se hrănesc cu iluzia unor boabe

aruncate de cealaltă parte a ferestrei.

 

 

Pofte

 

În ultima vreme poftesc

la fructe

viața dinăuntru își cere drepturile

îi dau pe rând

toate culorile și formele cerute

îi dau și somnul

păstrez doar durerile

sâmburii amari ai vârstei

mușcă din mine

ca dintr-un măr copt

refuzat de eva

îmi păstrez locul în rai

împreună cu pomii din care își trage seva

copilul din mine

adoarme cu degetul în gură

un șarpe fără venin

stă încolăcit între orele mici

în care tresar și respir

ca și când aș lua prima gură de aer

mă gândesc la adam

când somnul l-a prins în lumea de jos

cu spatele biciuit de soare

și arșița în vene

sunt fructe pe care nu le poți mânca

fără ca viermele să-și găsească loc printre dinți.

 

 

Adunarea

 

împrejurul mesei rotunde

țiva cavaleri ai cuvântului își încearcă armele

poezia curge în pahare mici

asocieri mărunte cu berea de pe buza halbei

mirosul fripturii de la mesele vecine

glasul frivol al chelneriței

zgomotul de pahare și tacâmuri

rând pe rând intrăm pe ușa poetului

în antecamera sau pur și simplu în bucătărie

vasele stau murdare în chiuvetă

pâinea pe masă și firimituri de cuvânt

unii ne duc până în sufragerie

ne așază pe canapea

ne pun un pahar în mână în timp ce la televizor

țiva scamatori învârt un cub cu multiple fațete

alții ne introduc pe ușa strâmtă a dormitorului

între cearceafuri doarme o pisică leneșă

ne așezăm pe un colț de pat în timp ce

poetul plânge neconsolat

privim culoarul lung

cu fricile aliniate ca niște căpățâni

undeva o ușă de siguranță se deschide

memoria nu ne trădează

poezia este la un pas distanță

de noi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu