Postare prezentată

Silabe orfane

Pentru toate morțile pe care le-am ținut strâns în mine și toate iubirile cărora le-am dat drumul aproape îmi sunt diminețile neîmbrățișat...

vineri, 4 decembrie 2020

În revista Acolada (sub egida U.S.R), octombrie 2020

 


Arșița

                                                                                         

Scriu apăsat 

ce știu eu despre timpul meu

despre fricile din buzunar 

despre motorul care ne învârte neuronii

merg cu trotineta și cele două făpturi care îmi poartă chipul 

îmi știu fiecare mișcare 

nerv

zâmbet 

obsesie

mă mângâie pe umărul drept 

de când am îngropat 

iubirea aceasta vinovată de orice 

merg înainte 

e arșiță 

am dat deoparte măștile 

acest poem ars pe jumătate 

un vis întrerupt din care mă ridic

cu gura uscată de când 

am aflat că e momentul să schimbăm ceva 

să ne apucăm de ceva practic

sănătos și util 

să scriem povești cu mâna stângă 

și să ne doară în inimă 

să plimbăm perfuzia de lumină dintr-un capăt în altul

poate vom râde de cearcănele nopții 

poate ne vom spune zilnic noapte bună 

poate nu vei adormi

decât după ce mă vei iubi 

încet și sigur 

deschizând cămașa nopții. 


A doua zi după abandon

 

iau micul dejun 

întind felia de unt pe pâine 

aplic un strat subțire de dulceață 

beau cafeaua cu gust de arsenic

în timp ce mă uit pe fereastră 

femeile merg la piață 

împing căruțurile colorate și din când în când suspină 

bărbații au uitat de covid și se salută zgomotos

viața se ridică din nimic

câțiva copii au traversat în fugă strada și râd ca de-o ghidușie 

închid ochii și o îmbrățișez din nou pe mihaela 

înainte să fugă 

cu promisiunile la subraț 

vecina de la patru urcă scările și aproape nu mai văd bastonul 

se sprijină pe zâmbetul ei

și asta îmi îndulcește ziua

ca un câmp de luptă 

soldații mărșăluiesc prin amintirile mele

și bocancii lor culcă spinii copilăriei 

încă nu a plecat niciunul

sunt toți aici

toți pe care i-am iubit și scris

a doua zi

nu-mi amintesc ce era în jur 

culegeam vise și le puneam la iernat

era un pic de terapie în fiecare gest 

un pic de muzică și echilibru 

îmi amintesc că ploua pe streașină 

siropul zilei se prelinge încet pe degetele mele

nu plâng 

a doua zi vine oricum 

culege rămășițele și se înfruptă din leșuri

hienele nu dorm niciodată 

a doua zi

scot cuțitul cu tăișul bun 

îl înfig în bucata de tort rămasă 

un mic sacrilegiu pe care nu-l regret

nici acum nici mai târziu 

când femeile se întorc de la piață 

cu sacoșele pline și viețile golite

de toți cei pe care i-au hrănit și dus departe

când bărbații se apleacă să le facă semn

stingând alene țigara și ceilalți demoni

a doua zi după abandon

lumina se stinge în candelă 

de parcă aș fi aruncat stelele în mare

dar privesc în jur

viețile se înșiră pe mătănii 

dor când le atingi 

dar o faci oricum 

frămânți în mâini zâmbetele 

cariile în lemnul copilăriei 

dinții de lapte la care nu poți renunța

îi ții în cutie și din când în când îi numeri 

Aici sunt zâmbetele știrbe

lacrimile și toată iubirea 

de care nu știai că ești capabil. 

 

*

 Când mă lepăd de mine

 

Nu pot ieși 

din cămara cu poezie 

dintre figurinele de lemn pe care le aduc la viață 

iubesc 

chipul tău când te încrunți nerăbdător 

drumul pe care îl parcurgi de unul singur 


retușuri aplicate cicatricilor

despre care nu vom vorbi

iubesc să-ți îmblânzesc trăsăturile citind poeme 

abia ieșite din ou

e duminică seara

versurile s-au cuibărit în mine 

râd și alerg cu picioarele goale

prin decorul minimalist

n-am băut niciodată ceai împreună

ceștile rămân pictate în larg

cu amprentele mele

pe buza lor

mă lipesc de cuvinte

de forma lor aproape religios creionată

descopăr harta cu câteva simboluri

rupestre

le ating conturul

și ceva dinăuntru erupe

când mă lepăd de mine

Hristos dă la o parte lespedea de mormânt

respir în icoana fricii

respir și uit.


* grupaj de poeme finalist în concursul literar ”Distanța”, 2020, organizat de Muzeul Național al Literaturii Române Iași, în colaborare cu Biblioteca Metropolitană București și Primăria București

https://mnlr.ro/concursul-de-creatie-teatrala-si-literara-cu-tema-distanta-anunt-finalisti/


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu